Kompetencje


Referat Spraw Obywatelskich - symbol SO

07‑03‑2013 14:32:00

Do zakresu działania referatu należy w szczególności :

  1. Prowadzenie spraw dotyczących ewidencji ludności i wydawania dowodów osobistych;
  2. Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach o zameldowanie lub wymeldowanie;
  3. Prowadzenie stałego rejestru wyborców, jego bieżąca aktualizacja i sporządzanie spisów wyborców, ich aktualizacja w wyborach i referandach;
  4. Prowadzenie spraw dotyczących zgromadzeń i imprez masowych;
  5. Realizacja zadań przewidzianych w ustawie o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie kwalifikacji wojskowej, współpraca z WKU;
  6. Prowadzenie spraw dotyczących zarządzania kryzysowego i bezpieczeństwa publicznego;
  7. Prowadzenie spraw wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi;
  8. Realizacja zadań na podstawie porozumień zewnętrznych z jednostkami samorządu terytorialnego;
  9. Prowadzenie spraw dotyczących zbiórek publicznych, zgromadzeń i imprez masowych;
  10. Zabezpieczanie danych przed niepowołanym dostępem , nieuzasadnioną modyfikacją lub zniszczeniem , nielegalnym ujawnieniem lub pozyskaniem, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych;
  11. Prowadzenie spraw zdrowia i profilaktyki zdrowotnej w Gminie;
  12. Prowadzenie spraw związanych z wpisem, zmianą, zawieszeniem, wznowieniem i wykreśleniem wpisu w CEIDG;
  13. Prowadzenie rejestracji "CC SEKAP";
  14. Prowadzenie spraw programu Karty Dużej Rodziny;
  15. Współpraca z jednostkami organizacyjnymi Gminy w zakresie działania referatu;
  16. Monitorowanie działalności Ośrodka Pomocy Społecznej;
  17. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta;
Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Referat Organizacyjny i Informatyki - symbol OI

07‑03‑2013 14:34:00

Do zakresu działania referatu należy w szczególności:

  1. Prowadzenie spraw organizacyjno-administracyjnych Urzędu;
  2. Organizacja obsługi mieszkańców;
  3. Prowadzenie spraw kadrowych i szkolenia pracowników Urzędu ;
  4. Prowadzenie spraw kadrowych dyrektorów jednostek organizacyjnych (za wyjątkiem szkół i przedszkoli);
  5. Prowadzenie biura zamówień publicznych ;
  6. Prowadzenie biura Rady Gminy;
  7. Prowadzenie archiwum zakładowego;
  8. Prowadzenie spraw świadczeń socjalnych;
  9. Obsługa jednostek pomocniczych;
  10. Prowadzenie spraw BHP i p. poż. w Urzędzie;
  11. Obsługa prawna Urzędu , Rady oraz jednostek organizacyjnych i pomocniczych gminy;
  12. Realizacja zadań wynikających z ustawy o pożytku publicznym i wolontariacie;
  13. Prowadzenie spraw związanych z przyznaniem, kontrolą i rozliczeniem dotacji celowych z budżetu Gminy.
  14. Prowadzenie spraw sportu w Gminie;
  15. Prowadzenie spraw związanych z przeprowadzaniem wyborów i referendów (za wyjątkiem sporządzania spisu wyborców);
  16. Prowadzenie spraw dotyczących sprzedaży i likwidacji majątku ruchomego;
  17. Prowadzenie spraw związanych z obrotem środkami trwałymi stanowiącymi wyposażenie Urzędu Gminy;
  18. Prowadzenie rejestru instytucji kultury - współpraca z instytucjami kultury w Gminie.
  19. Prowadzenie rejestru żłobków i klubów dziecięcych - współpraca z Gminnym Zespołem Oświaty w tym zakresie;
  20. Prowadzenie rejestru skarg, wniosków i petycji;
  21. Przyjmowanie podań, petycji, skarg i wniosków;
  22. Obsługa informatyczna urzędu i jednostek organizacyjnych;
  23. Obsługa sieci informatycznej Urzędu i jednostek organizacyjnych ;
  24. Bezpieczeństwo systemu informatycznego Urzędu i nadzór nad jednostkami organizacyjnymi w tym zakresie;
  25. Obsługa sieci telefonicznej Urzędu;
  26. Współpraca z jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie działania referatu;
  27. Koordynowanie zadań realizowanych w ramach działalności referatu we współpracy z Gminnym Zespołem Oswiaty i Gminnego Ośrodka Sportu;
  28. Realizacja innych zadań zleconych przez Wójta.
Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Skarbnik Gminy

01‑01‑1970 01:00:00
Do zakresu działania i kompetencji Skarbnika należy:
  1. Opracowanie procedury uchwalania budżetu gminy Pawłowice oraz rodzajów i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu;
  2. Opracowanie i przedkładanie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami;
  3. Nadzór nad prawidłową realizacją budżetu Gminy, w szczególności w zakresie ustawy o finansach publicznych, odpowiedzialność za przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych, wnioskowanie w sprawie zmian w budżecie;
  4. Ustalanie planu finansowego Urzędu Gminy;
  5. Analiza, weryfikacja i przygotowywanie do zatwierdzenia planów finansowych dysponentów budżetu gminy wynikających z układu wykonawczego;
  6. Opracowanie opisowych informacji, analiz i sprawozdań z wykonania budżetu Gminy w oparciu o materiały merytoryczne;
  7. Obsługa zadłużenia gminy, wnioskowanie i opracowanie wniosków kredytowych i pożyczkowych;
  8. Prowadzenie spraw związanych z lokowaniem wolnych środków pieniężnych;
  9. Składanie kontrasygnaty na dokumentach w których wyrażona jest czynności prawna mogąca spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych;
  10. Nadzór nad pracą Referatu Księgowości i Budżetu;
  11. Nadzór nad pracą Referatu Podatków i Opłat;
  12. Wydawanie decyzji administracyjnych na podstawie odrębnych upoważnień Wójta;
  13. Realizacja innych zadań zleconych przez Wójta;
Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Sekretarz Gminy

01‑01‑1970 01:00:00
Do zakresu działania i kompetencji Sekretarza należy:
  1. Zastępowanie Wójta w zakresie organizowania codziennych czynności Urzędu oraz zastępowanie Wójta i jego Zastępcy podczas doraźnych nieobecności;
  2. Opracowywanie zakresów czynności pracowników Urzędu wynikających ze struktury organizacyjnej oraz wnioskowanie do Wójta w sprawach kadrowych na wniosek kierowników referatów;
  3. Koordynacja opracowań:
    - projektów statutów i regulaminów organów, jednostek organizacyjnych i pomocniczych gminy;
    - projektów przepisów gminnych;
    - projektów uchwał Rady Gminy
  4. Prowadzenie zbiorów przepisów gminnych ;
  5. Zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu, czuwanie nad ścisłym przestrzeganiem regulaminów oraz prawidłową organizacją pracy biurowo-kancelaryjnej;
  6. Kierowanie działalnością Referatu Organizacyjnego i Informatyki;
  7. Prawidłowe i zgodne z obowiązującymi przepisami dokumentowanie obrotu gospodarką materiałową;
  8. Nadzór nad właściwym gospodarowaniem sprzętem stanowiącym techniczne wyposażenie budynku Urzędu Gminy;
  9. Nadzór nad prowadzeniem inwentaryzacji majątku gminy zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  10. Nadzór nad ubezpieczeniem mienia gminnego;
  11. Realizacja innych zadań zleconych przez Wójta.
Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Zastępca Wójta Gminy

01‑01‑1970 01:00:00
Do zakresu działania i kompetencji Zastępcy Wójta należy:
  1. Zastępowanie Wójta w pełnym zakresie kompetencji podczas jego nieobecności;
  2. Współpraca z Wójtem w zakresie kierowania bieżącymi sprawami Gminy i podległymi komórkami Urzędu oraz jednostkami organizacyjnymi Gminy;
  3. Koordynacja współdziałania między gminnymi jednostkami organizacyjnymi oraz komórkami Urzędu;
  4. Nadzór nad pracą jednostek organizacyjnych Gminy;
  5. Koordynowanie współpracy i współdziałanie z organizacjami społecznymi działającymi na terenie Gminy;
  6. Realizacja zadań z zakresu:
    a) zapewnienia prawidłowości i terminowości załatwiania spraw mieszkańców przez Urząd;
    b) utrzymywania kontaktów z samorządami mieszkańców z równoczesnym udzielaniem im pomocy organizacyjnej;
    c) koordynowania prac związanych z udziałem Gminy w związkach i porozumieniach komunalnych;
  7. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta.
Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Wójt Gminy

01‑01‑1970 01:00:00
Do zakresu działania i kompetencji Wójta należą:
  1. Kierowanie bieżącymi sprawami Gminy i kierowanie Urzędem Gminy;
  2. Reprezentowanie Gminy i Urzędu na zewnątrz;
  3. Przedkładanie Radzie Gminy projektów uchwał;
  4. Przedkładanie Radzie Gminy projektu budżetu Gminy , ogłaszanie budżetu ;
  5. Wydawanie decyzji w sprawach z zakresu administracji publicznej;
  6. Upoważnianie pracowników Urzędu do podejmowania w imieniu Wójta decyzji indywidualnych z zakresu administracji publicznej;
  7. Nadzorowanie realizacji zadań zleconych z zakresu administracji rządowej w ramach Gminy;
  8. Kierowanie Urzędem Stanu Cywilnego;
  9. Wykonywanie zadań szefa obrony cywilnej Gminy;
  10. Nadzorowanie ochrony informacji niejawnych;
  11. Koordynowanie działań służących rozwojowi gospodarczemu i społecznemu Gminy.
Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Zakres działania i funkcjonowania Urzędu Gminy

05‑02‑2016 11:35:50
  1. Urząd jest jednostką organizacyjną, przy pomocy której Wójt wykonuje swoje zadania.
  2. Urząd Gminy działa na zasadach jednostki budżetowej w rozumieniu ustawy o finansach publicznych.
  3. Siedzibą Urzędu Gminy jest budynek przy ul. Zjednoczenia 60 w Pawłowicach.
  4. Przy pomocy Urzędu Wójt wykonuje uchwały Rady, zadania gminy określone przepisami prawa w zakresie zadań:
    a) własnych gminy,
    b) zleconych gminie z zakresu administracji rządowej,
    c) realizowanych przez gminę na mocy porozumień.
  5. Urzędem kieruje Wójt, który jest przełożonym wszystkich pracowników Urzędu.
  6. Wójt jest przełożonym dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych.
  7. Tryb pracy w Urzędzie, prawa i obowiązki pracodawcy oraz pracowników określa Regulamin Pracy.
  8. Przy załatwianiu spraw Urząd stosuje przepisy Kodeksu Postępowania Administracyjnego, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej.
  9. Czynności kancelaryjno - biurowe regulowane są przez odpowiednie instrukcje kancelaryjne.
  10. Wszystkie sprawy obywateli, w tym skargi i wnioski załatwiane są jawnie, chyba, że przepisy szczególne dopuszczają tajność rozpatrywania tyvh spraw.
  11. Spory kompetencyjne dla spraw będących w zakresie działania kilku jednostek rozstrzyga Wójt.
Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Liczba komunikatów archiwalnych: 47 Numer strony: 1  2  3  4  5  
Informacja wytworzona przez:
Rafał Stuchlik
email: r.stuchlik@pawlowice.pl tel.:032 4756318 fax: admin
, w dniu:  20‑08‑2012 09:16:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Aleksander Matula
email: a.matula@pawlowice.pl tel.:32 4756 354 fax: admin
, w dniu:  01‑01‑1970 01:00:00
Data ostatniej aktualizacji:
11‑09‑2024 15:02:26
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany article-history-date-create Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
article-history-load-more
article-show-archive