Inicjatywa lokalna
Inicjatywa lokalna to forma współpracy jednostek samorządu terytorialnego z ich mieszkańcami, w celu wspólnego realizowania zadania publicznego na rzecz społeczności lokalnej.
Dlatego jeżeli wraz z innymi mieszkańcami macie pomysł na konkretne, ważne dla Was i Waszej społeczności przedsięwzięcie, to możecie złożyć wniosek do Urzędu Gminy, aby wspólnie ten pomysł zrealizować.
Inicjatywa lokalna może obejmować m.in.
- spotkania, wydarzenia, pikniki, festyny, koncerty, ogniska
- warsztaty kulinarne, plastyczne, rękodzieła
- zagospodarowanie gminnych terenów np. nasadzenia kwiatów, krzewów, drzew, zakup i montaż ławek
Inicjatywa lokalna musi być ogólnodostępna i nieodpłatna dla mieszkańców.
Realizacja inicjatywy lokalnej polega na współpracy obu stron – mieszkańców i Urzędu Gminy.
- Wkład mieszkańców (jako wnioskodawców) może polegać na pracy społecznej,
na świadczeniach pieniężnych lub rzeczowych. - Pracownicy Urzędu Gminy wspierają realizację zadania w sposób:
a) Organizacyjny – wspólne przygotowanie kosztorysu i harmonogramu inicjatywy lokalnej,
b) Rzeczowy – udostępnienie rzeczy, którymi dysponuje Gmina a są niezbędne do realizacji zadania,
c) Finansowy – Urząd Gminy nie przekazuje mieszkańcom bezpośrednio środków finansowych na konto w celu realizacji inicjatywy ale finansuje zakup usług, materiałów niezbędnych do realizacji inicjatywy lokalnej.
Wniosek o realizację inicjatywy lokalnej mogą złożyć
- Samodzielnie co najmniej dwie osoby będące mieszkańcami
- Mieszkańcy gminy za pośrednictwem organizacji pozarządowej
email: a.matula@pawlowice.pl tel.:32 4756 354 fax: admin , w dniu: 01‑01‑1970 01:00:00
Lp. | Rodzaj zmiany | article-history-date-create | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|