Referat Inwestycji - symbol IN
Do zakresu działania należy w szczególności:
1. Opracowywanie planów inwestycji, budowy, remontów i przebudowy obiektów kubaturowych, placów zabaw, boisk sportowych i innych obiektów będących własnością Gminy wraz z przynależną infrastrukturą;
2. Przygotowywanie programów i opracowanie planów rozwoju, budowy, przebudowy i remontu instalacji elektrycznych dla gminnych obiektów kubaturowych;
3. Przygotowywanie programów i opracowanie planów rozwoju, przebudowy i remontu gminnych obiektów kubaturowych w zakresie instalacji i urządzeń wod-kan. c.o., wentylacji i klimatyzacji oraz gazu;
4. Przygotowanie, realizacja, rozliczanie, nadzorowanie oraz przekazanie do użytkowania zadań dotyczących budowy, remontów i przebudowy obiektów kubaturowych, placów zabaw, boisk sportowych i innych obiektów będących własnością Gminy wraz z przynależną infrastrukturą;
5. Przygotowanie oraz realizacja porozumień, ugód, umów dotyczących obiektów kubaturowych;
6. Współpraca z referatami urzędu oraz jednostkami organizacyjnymi w zakresie działania referatu;
7. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta.
Referat Infrastruktury Komunalnej - symbol IK
Do zakresu działania nalezy w szczególności:
1. Sprawowanie funkcji Zarządcy dróg gminnych;
2. Planowanie, opracowanie i realizacja rozwoju sieci infrastruktury drogowej, współpraca w tym zakresie z pozostałymi zarządcami dróg;
3. Organizacja ruchu drogowego, zarządzanie ruchem na drogach gminnych oraz współpraca z pozostałymi zarządcami dróg w tym zakresie;
4. Przygotowywanie programów i opracowanie planów rozwoju, budowy, przebudowy i remontu instalacji elektrycznych dla oświetlenia drogowego;
5. Utrzymanie infrastruktury dróg gminnych oraz współpraca z pozostałymi zarządcami dróg w tym zakresie;
6. Realizacja, nadzorowanie i rozliczanie inwestycji drogowych;
7. Realizacja, nadzorowanie i rozliczanie inwestycji oświetlenia drogowego w Gminie;
8. Przygotowanie oraz realizacja porozumień, ugód, umów w sprawie infrastruktury drogowej;
9. Utrzymanie ścieżek rowerowych na terenie Gminy;
10. Przygotowywanie programów i opracowanie planów rozwoju, budowy, przebudowy i remontu kanalizacji deszczowej, przydrożnych rowów i innych elementów odwodnienia dróg gminnych;
11. Planowanie, przygotowanie, realizacja, nadzorowanie i rozliczanie inwestycji związanych z kanalizacją deszczową, przydrożnymi rowami i innymi elementami odwodnienia dróg gminnych;
12. Wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego, lokalizację obiektów i urządzeń infrastruktury technicznej w pasie drogowym;
13. Prowadzenie spraw komunikacji zbiorowej;
14. Koordynowanie zadań realizowanych w ramach działalności referatu we współpracy z Gminnym Zespołem Komunalnym;
15. Współpraca z jednostkami organizacyjnymi w zakresie działania referatu;
16. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta.
Urząd Stanu Cywilnego - symbol USC
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy wykonywanie czynności związanych z rejestracją cywilną z zakresu urodzeń, małżeństw i zgonów a także prowadzenie spraw dotyczących innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osoby poprzez:
1. Dokonywanie rejestracji urodzeń, małżeństw i zgonów w formie aktów stanu cywilnego;
2. Prowadzenie akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego;
3. Zamieszczanie w aktach stanu cywilnego wzmianek dodatkowych i przypisków;
4. Przyjmowanie oświadczeń w sprawach wynikających z prawa o aktach stanu cywilnego oraz kodeksu rodzinnego i opiekuńczego;
5. Rejestracja orzeczeń sądowych związanych z ustaniem małżeństwa, przysposobieniem, ustaleniem pochodzenia dziecka i separacją;
6. Wydawanie odpisów skróconych, zupełnych zaświadczeń oraz wielojęzycznych formularzy z rejestru Baza Usług Stanu Cywilnego;
7. Przenoszenie aktów stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego;
8. Wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem terminu o którym mowa w art.4 kodeksu rodzinnego i opiekuńczego;
9. Dokonywanie w wymaganej formie:
a) sprostowania aktu stanu cywilnego,
b) uzupełnienia aktu stanu cywilnego,
c) rejestracji aktu urodzenia albo zgonu, które nastąpiły poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej i nie zostały tam zarejestrowane, oraz rejestracji urodzenia, zawarcia małżeństwa albo zgonu, które nastąpiły poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, jeżeli w państwie urodzenia, zawarcia małżeństwa albo zgonu nie jest prowadzona rejestracja stanu cywilnego,
d) przeniesienia do rejestru stanu cywilnego w drodze transkrypcji zagranicznego dokumentu stanu cywilnego,
e) odtworzenia treści zagranicznego dokumentu stanu cywilnego, jeżeli według prawa miejsca sporządzenia dokumentu stanowi on akt stanu cywilnego, a uzyskanie jego odpisu nie jest możliwe lub wiąże się z poważnymi trudnościami;
10. Wydawanie decyzji w sprawie zmiany imion i nazwisk;
11. Wydawanie zaświadczeń przewidzianych w ustawie prawo o aktach stanu cywilnego;
12. Prowadzenie archiwum Urzędu Stanu Cywilnego;
13. Przyjmowanie zgłoszeń i przygotowywanie wniosków o nadanie Medalu „Za Długoletnie Pożycie Małżeńskie”;
14. Organizacja uroczystości związanych z jubileuszowymi rocznicami pożycia małżeńskiego;
15. Nadawanie numerów PESEL, usuwanie niezgodności w rejestrze PESEL oraz aktualizacja;
16. Współdziałanie z polskimi placówkami konsularnymi i dyplomatycznymi RP za granicą oraz z placówkami państw obcych w Polsce;
17. Współdziałanie z duchownymi kościołów i związków wyznaniowych w zakresie małżeństw wyznaniowych;
18. Wykonywanie postanowień zawartych w międzynarodowych konwencjach i rozporządzeniach Rady (WE);
19. Przygotowywanie danych statystycznych rejestracji stanu cywilnego;
20. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta.
Biuro ds. Funduszy Zewnętrznych - symbol FZ
Do zakresu działania należy w szczególności:
Środki zewnętrzne
1. Monitoring i analiza dostępnych środków z funduszy strukturalnych UE oraz innych środków pozabudżetowych możliwych do pozyskania na finansowanie zadań Gminy.
2. Prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem, koordynowaniem i rozliczaniem wniosków na pozyskiwanie zewnętrznych środków finansowych dla realizacji wskazanych działań rozwojowych Gminy.
3. Gromadzenie danych niezbędnych do właściwego opracowania dokumentacji aplikacyjnej.
4. Utrzymywanie stałych kontaktów z instytucjami zajmującymi się pozyskiwaniem, dysponowaniem i rozdziałem funduszy UE dla potrzeb samorządu terytorialnego i społeczności lokalnych w celu ich wykorzystywania i przyciągania nowych inicjatyw na teren Gminy.
5. Udzielanie informacji organizacjom pozarządowym i innym podmiotom o możliwościach pozyskania środków zewnętrznych.
6. Prowadzenie działań promocyjnych i informacyjnych dla mieszkańców, instytucji, firm i organizacji pozarządowych z zakresu pozyskiwania środków z funduszy UE na własne działania społeczne i inwestycyjne oraz promocja Gminy w zakresie pozyskanych funduszy.
Promocja gospodarcza
7. Obsługa inwestora poprzez udzielanie informacji, prezentacja posiadanych przez gminę ofert inwestycyjnych oraz organizowanie w razie potrzeby wizyt lokalizacyjnych na terenie gminy;
8. Przygotowanie ofert inwestycyjnych gminy;
9. Prowadzenie, weryfikacja i aktualizacja na stronie gminy danych dotyczących ofert inwestycyjnych gminy;
10. Pomoc inwestorom w niezbędnych procedurach na poziomie gminy, występujących w trakcie realizacji projektu inwestycyjnego.
11. Współdziałanie z podmiotami zaangażowanymi w obsługę inwestora na szczeblu ponadgminnym, w szczególności z Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości S.A., Katowicką Specjalną Strefą Ekonomiczną, Delegaturą Regionalnej Izby Gospodarczej w Pawłowicach.
Referat Promocji i Integracji Europejskiej - symbol PIE
Do zakresu działania referatu należy w szczególności:
1. Koordynacja prac związanych z tworzeniem, implementacją i ewaluacją strategii rozwoju gminy oraz jej aktualizacją.
2. Opracowanie i publikacja raportu o stanie gminy.
3. Gromadzenie informacji, danych ekonomicznych, statystycznych dotyczących Gminy.
4. Prowadzenie i aktualizacja strony internetowej Gminy i mediów społecznościowych.
5. Współpraca z mediami;
6. Koordynowanie informacji z urzędu gminy do zamieszczenia w Racjach Gminnych.
7. Prowadzenie bazy zdjęć oraz zlecanie i wykonywanie materiałów zdjęciowych i filmowych.
8. Prowadzenie kompleksowo spraw dotyczących materiałów promocyjnych.
9. Przygotowanie materiałów poligraficznych Gminy o charakterze informacyjno–promocyjnym oraz ich dystrybucja.
10. Coroczne opracowanie planu uroczystości, imprez, wydarzeń gminnych, które będą organizowane i obsługiwane przez referat; współpraca w tym zakresie z jednostkami organizacyjnymi Gminy.
11. Opracowywanie planów promocji gminy na podstawie działań prowadzonych przez Wójta i poszczególne komórki organizacyjne Urzędu, ze szczególnym uwzględnieniem realizowanych inwestycji.
12. Opracowanie i realizacja kampanii promocyjno-informacyjnych Gminy;
13. Współpraca z miastami partnerskimi gminy;
14. Organizacja konkursu Firma z Tradycjami;
15. Powadzenie spraw związanych z udzielaniem Honorowego Patronatu Wójta.
16. Prowadzenie spraw dotyczących użycia herbu gminy.
17. Prowadzenie spraw dotyczących turystyki w Gminie;
18. Prowadzenie spraw na podstawie ustawy o dostępie do informacji publicznej;
19. Współpraca z jednostkami organizacyjnymi w zakresie działania referatu;
20. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta.
Samodzielne Stanowisko do spraw obronnych i obrony cywilnej - symbol OOC
Szczegółowy zakres obowiązków dla pracownika zatrudnionego na samodzielnym stanowisku ds. obronnych i obrony cywilnej:
1. Planowanie oraz koordynacja działań w zakresie realizacji zadań obronnych wynikających z ustawy o obronie ojczyzny;
2. Opracowanie i aktualizacja planu obrony cywilnej gminy oraz innych dokumentów dotyczących przygotowania i działania OC;
3. Realizacja przedsięwzięć w zakresie przygotowania gminy do realizacji nałożonych zadań w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;
4. Prowadzenie magazynu obrony cywilnej;
5. Realizacja zadań z zakresu przygotowań organizacyjno-planistycznych doręczania dokumentów powołania do służby wojskowej w trybie akcji kurierskiej;
6. Realizacja zadań dotyczących świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony;
7. Reklamowanie od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej radnych i Pracowników Urzędu Gminy w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;
8. Prowadzenie innych zadań zleconych przez Wójta.
Referat Spraw Obywatelskich - symbol SO
Do zakresu działania Referatu należy w szczególności:
1. Prowadzenie spraw dotyczących ewidencji ludności i dowodów osobistych;
2. Wprowadzanie, aktualizowanie i usuwanie danych w Rejestrze Danych Kontaktowych;
3. Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach meldunkowych;
4. Załatwianie spraw związanych z nadaniem numeru PESEL;
5. Obsługa Centralnego Rejestru Wyborców jego bieżąca aktualizacja oraz prowadzenie spraw związanych z wyborami i referendami;
6. Prowadzenie spraw dotyczących zgromadzeń i imprez masowych;
7. Realizacja zadań przewidzianych w ustawie o obronie ojczyzny w zakresie kwalifikacji wojskowej, współpraca z Wojskowym Centrum Rekrutacji;
8. Prowadzenie spraw dotyczących zarządzania kryzysowego i bezpieczeństwa publicznego;
9. Prowadzenie działań w celu zapobiegania lub usuwania skutków klęski żywiołowej na terenie gminy;
10. Prowadzenie bieżących spraw związanych z funkcjonowaniem ochotniczych straży pożarnych w gminie;
11. Prowadzenie spraw wynikających z rządowego programu dla rodzin wielodzietnych w zakresie wydawania „Karty Dużej Rodziny”;
12. Prowadzenie spraw zdrowia i profilaktyki zdrowotnej w Gminie;
13. Prowadzenie spraw wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz z ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii;
14. Realizacja zadań w zakresie dofinansowania pracodawcom kosztów kształcenia pracowników młodocianych;
15. Realizacja zadań na podstawie umów i porozumień zewnętrznych z jednostkami administracji rządowej i samorządowej;
16. Współpraca z jednostkami administracji publicznej w zakresie spraw związanych z repatriacją;
17. Prowadzenie spraw związanych z realizacją polityki senioralnej w gminie;
18. Prowadzenie spraw związanych z wpisem, zawieszeniem, wznowieniem i wykreśleniem z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
19. Organizowanie szkoleń i spotkań dostosowanych do potrzeb przedsiębiorców.
20. Koordynowanie zadań realizowanych w ramach działalności referatu we współpracy z Ośrodkiem Pomocy Społecznej;
21. Współpraca z jednostkami organizacyjnymi Gminy w zakresie działania referatu;
22. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta.
Referat Oswiaty i Zdrowia - symbol OZ
Do zakresu działania referatu należy w szczególności:
1. Prowadzenie całości spraw związanych z funkcjonowaniem oświaty w Gminie Pawłowice w związku z pełnieniem przez Gminę funkcji organu prowadzącego placówki oświatowe,
2. Prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem oświatowych placówek niepublicznych, w szczególności prowadzenie ewidencji, naliczanie dotacji, rozliczanie wniosków o dotację i sprawozdań z wykorzystania dotacji, rozliczenia z innymi gminami,
3. Realizacja zadań gminy wynikających z ustawy o opiece nad dzieckiem do lat 3,
4. Organizacja i kontrola dowożenia dzieci do szkół i placówek specjalnych,
5. Opiniowaniem arkuszy organizacyjnych placówek oświatowych,
6. Przygotowanie raportów zbiorczych arkusza organizacyjnego w danym roku szkolnym, w celu analizy całościowej zatrudnienia i kosztów osobowych w placówkach oświatowych,
7. Organizowanie konkursów na stanowiska dyrektorów placówek oświatowych,
8. Prowadzenie spraw związanych z ocenianiem dyrektorów gminnych jednostek oświatowych,
9. Udzielanie pomocy dyrektorom placówek oświatowych oraz żłobka w zakresie prowadzonych remontów i inwestycji,
10. Prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem stypendiów gminnych wg uchwały Rady Gminy dla uczniów szkół i studentów Gminy Pawłowice,
11. Przeprowadzenie konkursu na najlepszego absolwenta zgodnie z Uchwałą Rady Gminy,
12. Pozyskiwanie zewnętrznych źródeł finansowania rozwoju placówek oświatowych, w tym zwłaszcza pochodzących z funduszy Unii Europejskiej,
13. Współpraca i koordynacja działań dyrektorów placówek oświatowych w zakresie realizacji celów statutowych tych placówek,
14. Współpraca z Kuratorium Oświaty, związkami zawodowymi, organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami w zakresie spraw prowadzonych przez referat,
15. Prowadzenie spraw związanych z zakładaniem, przekształcaniem, prowadzeniem i likwidacją jednostek oświatowo-wychowawczych,
16. Przygotowanie propozycji zmian sieci placówek oświatowych,
17. Przedkładanie projektów uchwał i zarządzeń Wójtowi Gminy,
18. Przygotowanie informacji dla Rady Gminy o potrzebach w zakresie oświaty,
19. Prowadzenie spraw zdrowia i profilaktyki zdrowotnej w Gminie,
20. Współpraca z Ośrodkiem Pomocy Społecznej,
21. Dofinansowanie kosztów kształcenia pracowników młodocianych,
Samodzielne stanowisko - Biuro Rady Gminy
Do zakresu działania należy w szczególności:
1. Prowadzenie spraw organizacyjno–administracyjno-finansowych Rady Gminy i jej komisji;
2. Przygotowywanie organizacyjne sesji Rady, posiedzeń komisji Rady w tym kompletowanie materiałów do tematów ujętych w porządku obrad oraz zapewnienie obsługi protokolarnej sesji i posiedzeń komisji;
3. Prowadzenie rejestrów uchwał Rady, interpelacji radnych, wniosków i opinii komisji Rady oraz przekazywanie ich Wójtowi;
4. Udział w opracowywaniu projektów uchwał Rady oraz planów pracy Rady i komisji Rady;
5. Przekazywanie podjętych uchwał organom nadzoru i do publikacji;
6. Udostępnianie do publicznego wglądu projektów uchwał i uchwał Rady oraz protokołów sesji i posiedzeń komisji;
7. Przygotowywanie sprawozdań w zakresie realizacji uchwał Rady Gminy;
8. Organizowanie i obsługa narad, konferencji i spotkań zwoływanych przez Przewodniczącego Rady oraz obsługa dyżurów Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego Rady;
9. Prowadzenie ewidencji wydanych delegacji służbowych radnym;
10. Prowadzenie spraw spornych (wezwania, zaskarżenia) oraz skarg i interwencji kierowanych do Rady;
11. Prowadzenie dokumentacji oraz kroniki nagrody „ Za Zasługi dla Gminy Pawłowice”;
12. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej przynależności gminy do związków i stowarzyszeń;
13. Organizacja wyborów do Młodzieżowej Rady Gminy Pawłowice – prowadzenie jej spraw;
14. Prowadzenie spraw związanych z organizacją wyborów ławników do sądów powszechnych;
15. Prowadzenie spraw oświadczeń majątkowych radnych składających oświadczenia do Przewodniczącego Rady;
16. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta.
Samodzielne stanowisko ds. Kadr
Do zakresu działania należy w szczególności:
1. Prowadzenie spraw kadrowych pracowników Urzędu Gminy;
2. Prowadzenie spraw bezpieczeństwa i higieny pracy w zakresie profilaktyki zdrowotnej pracowników;
3. Zlecanie wykonywania pieczątek i pieczęci urzędowych oraz prowadzenie rejestru pieczęci urzędowych i pieczątek;
4. Zgłaszanie na szkolenia pracowników oraz organizowanie szkoleń w UG;
5. Prowadzenie ewidencji wydanych delegacji służbowych pracownikom;
6. Prowadzenie rejestru wydawanych upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez Wójta;
7. Prowadzenie spraw związanych ze sporządzaniem w Urzędzie testamentów;
8. Prowadzenie spraw oświadczeń majątkowych pracowników samorządowych składających oświadczenia do Wójta Gminy;
9. Prowadzenie spraw praktyk studenckich i staży;
10. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta.