Doradca do Spraw Infrastruktury Komunalnej - symbol DW
1. Doradztwo w zakresie:
a. rozwoju i utrzymania infrastruktury komunalnej,
b. rozbudowy, budowy, modernizacji i utrzymania budynków komunalnych gminy Pawłowice.
2. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta.
Pion Ochrony Informacji Niejawnych - symbol POIN
- Zapewnienie ochrony informacji niejawnych;
- Zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka;
- Kontrola ochrony informacji niejawnych oraz nadzór nad prawidłowością obiegu dokumentów dotyczących informacji niejawnych w Urzędzie Gminy;
- Opracowywanie i aktualizowanie planu ochrony informacji niejawnych;
- Prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających;
- Szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych;
- Prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych;
- Prowadzenie kancelarii materiałów niejawnych.
Audyt wewnętrzny - symbol AW
Do zakresu działania należy w szczególności:
- Przygotowanie rocznego planu audytu wewnętrznego przeprowadzanego w Urzędzie oraz jednostkach organizacyjnych gminy,
- Przeprowadzenie audytu wewnętrznego zgodnie z rocznym planem audytu, a przypadkach uzasadnionych również poza rocznym planem audytu.
- Dokonywanie rzetelnego, obiektywnego i należytego:
a) ustalenia stanu faktycznego w zakresie funkcjonowania kontroli zarządczej,
b) wskazania słabości kontroli zarządczej oraz analizy ich przyczyn,
c) wskazania skutków lub ryzyka wynikającego ze wskazanych słabości kontroli zarządczej,
d) przedstawienia uwag i wniosków w sprawie usunięcia słabości kontroli zarządczej lub wprowadzenia usprawnień,
e) wydania opinii w sprawie adekwatności, skuteczności i efektywności kontroli zarządczej. - Sporządzenie i przekazywanie Wójtowi sprawozdania z przeprowadzonego audytu wewnętrznego wraz z ujętymi wynikami audytu.
- Przeprowadzanie czynności sprawdzających poprzez dokonanie oceny dostosowania działań Urzędu, jednostki organizacyjnej do zgłoszonych w sprawozdaniu słabości kontroli zarządczej.
- Przedstawienie Wójtowi:
- do końca każdego roku – planu audytu na następny rok,
- do końca stycznia każdego roku – sprawozdania z realizacji planu audytu za rok poprzedni. - Prowadzenie akt audytu wewnętrznego obejmujących:
- dokumentację dotyczącą zadania audytowego,
- pozostałą dokumentację audytu wewnętrznego, w szczególności upoważnienie, dokumentację roboczą związaną z przygotowaniem planu audytu, plan audytu, sprawozdanie z prowadzenia audytu wewnętrznego, wyniki oceny wewnętrznej i zewnętrznej. - Prowadzenie bieżących spraw w zakresie: korespondencji, sprawozdawczości i archiwizowania akt.
- Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem w Urzędzie Gminy systemu zarządzania jakością według wymagań normy PN-EN ISO 9001:2009, a w szczególności:
a) Przygotowywanie projektów zarządzeń Wójta Gminy dotyczących dokumentacji systemu zarządzania jakością w Urzędzie Gminy.
b) Opracowanie projektu planu auditów wewnętrznych oraz koordynacja
c) ich przeprowadzenia zgodnie z planem.
d) Opracowanie projektów sprawozdań z przeglądów systemu zarządzania jakością w Urzędzie Gminy.
e) Współpraca z zewnętrznymi stronami w sprawach dotyczących systemu zarządzania jakością w tym współpraca z wybraną jednostką certyfikującą.
INNE OBOWIĄZKI:
- Współpraca z jednostkami organizacyjnymi w zakresie działania AW.
- Przygotowanie i bieżąca aktualizacja projektów Zarządzeń Wójta w zakresie działania AW.
- Przygotowanie i przekazanie materiałów do Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie działania AW.
- Stosowanie obowiązujących w Urzędzie Gminy procedur.
Kontrola Wewnętrzna - symbol KW
Do zakresu działania należy w szczególności:
- Dostosowanie systemu kontroli w gminie do aktualnych potrzeb i stanu prawnego oraz prowadzenie kontroli komórek organizacyjnych Urzędu Gminy i jednostek organizacyjnych gminy, a w szczególności:
- Opracowywanie projektów zarządzeń Wójta w zakresie działania kontroli wewnętrznej i kontroli zarządczej.
- Opracowywanie i przedkładanie do akceptacji Wójta gminy w terminie do 30 listopada każdego roku – na rok następny projektu rocznego planu kontroli,
- Prowadzenie kontroli zgodnie z planem.
- Przeprowadzanie doraźnych kontroli na polecenie Wójta.
- Sporządzenie protokołów z przeprowadzonych kontroli wraz z propozycją zaleceń pokontrolnych zmierzających do usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości i zapobiegających ich występowaniu w przyszłości.
- Opracowanie i przedkładanie Wójtowi Gminy w terminie do 31 stycznia każdego roku sprawozdania z wykonania planu kontroli za rok poprzedni.
- Prowadzenie akt kontroli wewnętrznej oraz akt kontroli zewnętrznych i ich archiwizacja.
- Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem w Urzędzie Gminy systemu zarządzania jakością według wymagań normy PN-EN ISO 9001:2009, a w szczególności:
a) Przygotowywanie projektów zarządzeń Wójta Gminy dotyczących dokumentacji systemu zarządzania jakością w Urzędzie Gminy,
b) Opracowanie projektu planu auditów wewnętrznych oraz koordynacja ich przeprowadzenia zgodnie z planem,
c) Opracowanie projektów sprawozdań z przeglądów systemu zarządzania jakością w Urzędzie Gminy,
d) Współpraca z zewnętrznymi stronami w sprawach dotyczących systemu zarządzania jakością w tym współpraca z wybraną jednostką certyfikującą,
INNE OBOWIĄZKI:
- Współpraca z jednostkami organizacyjnymi w zakresie działania KW.
- Przygotowanie i przekazanie materiałów do Biuletynu Informacji Publicznej.
- Stosowanie obowiązujących w Urzędzie Gminy procedur.
Urząd Stanu Cywilnego - symbol USC
- Rejestracji urodzeń, małżeństw i zgonów oraz innych zdarzeń wpływających na stan cywilny osób;
- Prowadzenia i przechowywania ksiąg stanu cywilnego i akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego;
- Sporządzania aktów urodzenia, małżeństwa i zgonów;
- Dokonywania zmian w aktach stanu cywilnego;
- Przyjmowania oświadczeń dotyczących pochodzenia dziecka oraz wpływających na stan cywilny osób;
- Transkrypcji aktów stanu cywilnego sporządzonych za granicą;
- Wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego i zaświadczeń;
- Orzekania w zakresie zmiany imienia lub nazwiska;
- Organizowania uroczystości jubileuszowych rocznic pożycia małżeńskiego;
- Współdziałania z polskimi placówkami konsularnymi i dyplomatycznymi RP za granicą oraz z placówkami państw obcych w Polsce;
- Współdziałania z duchownymi kościołów i związków wyznaniowych w zakresie małżeństw wyznaniowych;
- Wykonywanie postanowień zawartych w międzynarodowych konwencjach i rozporządzeniach Rady (WE);
- Opracowań statystycznych rejestracji stanu cywilnego;
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta.
Referat Księgowości i Budżetu - symbol KB
Do zakresu działania referatu należą w szczególności:
Z zakresu budżetu(organu) w szczególności :
- prowadzenie księgowości obsługi budżetu Gminy według odrębnego planu kont,
w tym:
a) prowadzenie ksiąg rachunkowych, w tym ksiąg głównych, pomocniczych, dzienników, zestawień , wykazów składników aktywów i pasywów,
b) dekretowanie dowodów księgowych,
c) kontrolowanie pod względem formalno-rachunkowym dowodów księgowych,
d) przeprowadzenie inwentaryzacji metodą uzgodnienia sald i weryfikacji,
e) archiwizowanie dokumentacji księgowej. - przyjmowanie zapotrzebowań i sporządzanie przelewów środków finansowych dla poszczególnych jednostek budżetowych na realizację zadań oraz uzgadnianie uruchamianych środków z ewidencją księgową,
- przyjmowanie i weryfikowanie pod względem formalno-rachunkowym sprawozdań budżetowych jednostek w okresach miesięcznych, kwartalnych, półrocznych
i rocznych oraz rocznych sprawozdań finansowych jednostek organizacyjnych, - sporządzanie zbiorczych sprawozdań budżetowych i finansowych gminy zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- sporządzanie bilansu budżetu Gminy oraz bilansu skonsolidowanego Gminy,
- gromadzenie dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych Gminie ustawami,
- przekazywanie dochodów państwa na rachunek wojewody w trybie i na zasadach określonych przepisami prawa,
- monitorowanie stanu środków pieniężnych.
- ewidencja zatwierdzonych planów dochodów i wydatków.
Z zakresu jednostki budżetowej Urząd Gminy w szczególności:
- prowadzenie całości spraw z zakresu obsługi finansowo-księgowej jednostki budżetowej Urząd Gminy , w tym z zakresu zadań realizowanych z udziałem środków pomocowych oraz funduszy, w szczególności:
a) prowadzenie ksiąg rachunkowych, w tym ksiąg głównych, pomocniczych, dzienników, zestawień, wykazów składników i pasywów,
b) dekretowanie dowodów księgowych,
c) kontrolowanie pod względem formalno-rachunkowym dowodów księgowych,
d) przeprowadzanie inwentaryzacji metodą uzgodnienia sald i weryfikacji,
e) archiwizowanie dokumentacji księgowej,
f) dokonywanie odpisów umorzeniowych środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych,
g) sporządzania sprawozdań budżetowych i finansowych,
h) realizacja płatności wydatków,
i) ewidencja i windykacja należności, - prowadzenie druków ścisłego zarachowania i ich rozliczenie ,
- prowadzenie spraw płacowych pracowników , diet radnych , wypłat z tytułu umów cywilno-prawnych na podstawie otrzymanych dyspozycji, w tym rozliczeń w zakresie ubezpieczeń i podatku dochodowego,
- obsługa księgowa grupowego ubezpieczenia na życie pracowników,
- sporządzanie sprawozdań dla GUS w zakresie danych ewidencjonowanych w referacie,
- prowadzenie rozliczeń z tytułu podatku VAT,
- wydawanie zaświadczeń o danych wynikających z zakresu działania referatu, w tym o wynagrodzeniach,
- rozliczenie inwentaryzacji majątku Urzędu,
- obsługa kasowa Urzędu.
INNE OBOWIĄZKI:
- Współpraca z jednostkami organizacyjnymi w zakresie działania referatu.
- Współpraca z referatem Organizacyjnym i Informatyki w zakresie spraw kadrowych.
- Przy wydatkowaniu środków publicznych stosować przepisy prawa zamówień publicznych i obowiązujący w Urzędzie regulamin udzielania zamówień.
- Przygotowanie i bieżąca aktualizacja projektów Zarządzeń Wójta i projektów Uchwał Rady Gminy w zakresie działania referatu.
- Przygotowanie i przekazanie materiałów do Internetu i do Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie działania referatu.
- Przygotowanie odpowiedzi na petycje, skargi i wnioski wpływające do referatu oraz przedkładanie kopii dokumentów zakończonych postępowań w sprawie petycji, skarg i wniosków do rejestru prowadzonego przez pracownika w Referacie Organizacyjnym i Informatyki.
- Stosowanie obowiązujących w Urzędzie Gminy procedur.
Referat Inwestycji - symbol IN
Do zakresu działania referatu należy w szczególności :
Zadania ogólne w zakresie inwestycji:
- Planowanie i realizacja zadań z zakresu inwestycji i remontów wykonywanych na drogach gminnych. Przedkładanie propozycji do budżetu gminy.
- Planowanie i realizacja zadań z zakresu inwestycji i remontów kubaturowych. Przedkładanie propozycji do budżetu.
- Przygotowanie i realizacja porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego a zarządcami drógw zakresie budowy, przebudowy i remontu infrastruktury drogowej.
- Przygotowanie dokumentacji przetargowej w zakresie działania referatu dla Biura zamówień publicznych.
- Przeprowadzanie postępowań na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych zgodnie z obowiązującym regulaminem w Urzędzie Gminy.
- Prowadzenie postępowań z materiałami pozostałymi po robotach rozbiórkowych przy realizacji zadań.
- Prowadzenie spraw związanych z pozyskiwaniem środków finansowych ze źródeł zewnętrznych.
Przygotowanie inwestycji:
- Uzyskiwanie pozwoleń na budowę obiektów budowlanych dla inwestycji przyjętych do realizacji w uchwale budżetowej.
- Zlecanie (zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych i przyjętym w Urzędzie regulaminem zamówień publicznych) opracowania dokumentacji projektowych dla zadań zawartych w budżecie Gminy.
- Organizowanie spotkań zainteresowanych stron, w trakcie przygotowywania projektów, w zakresie uzgodnień dokumentacji.
- Sprawdzanie kompletności opracowanego projektu i spełnienia wymagań określonych w miejscowych planach zagospodarowania terenu, zgodności przyjętych rozwiązańz przepisami w tym techniczno-budowlanymi, obowiązującymi normami oraz zasadami wiedzy technicznej i z koncepcją oraz założeniami przekazanymi na etapie przetargu w specyfikacji technicznej, jak również z postanowieniami umownymi.
- Sprawdzanie przedmiarów technicznych w zakresie prawidłowości ich sporządzania ze sztuką przedmiarowania robót budowlanych.
- Weryfikacja kosztorysu inwestorskiego i sporządzanie szacunkowej wyceny zadania.
- Bieżące śledzenie ważności dokumentów i decyzji dotyczących procesu inwestycyjnego w zakresie spraw terenowo-prawnych, w razie potrzeby ich aktualizacja.
- Przygotowanie umowy na realizację zadania inwestycyjnego do zawarcia z wybranym wykonawcą z przetargu.
Realizacja zadań inwestycyjnych:
- Ustanawianie inspektorów nadzoru na każdym zadaniu ( nadzory branżowe).
- Zapewnianie, jeżeli zachodzi potrzeba, sprawowania przez projektanta nadzoru autorskiego.
- Protokolarne przekazanie kierownikowi budowy terenu budowy oraz kompletu dokumentacji projektowej.
- Sprawowanie kontroli zgodności realizacji robót budowlanych z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami i obowiązującymi Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej.
- Sprawdzanie jakości wykonanych robót, wbudowanych materiałów i wyrobów budowlanych.
- Dokonywanie odbioru robót budowlanych zanikających i ulegających zakryciu.
- Rozwiązywanie przy pomocy odpowiednich służb wszelkich problemów natury technicznej i formalno-prawnej powstałych w fazie realizacji danej inwestycji drogowej i kubaturowej.
- Dokonywanie obmiaru faktycznie wykonanych zakresów prac, potwierdzanie ich realizacji w dokumentach budowy /dziennik budowy, protokoły odbioru wykonanych elementów/.
- Organizowanie odbiorów końcowych i zapewnienie udziału w nich przedstawicieli organów, których opinia o odbieranym obiekcie wynika z przepisów szczegółowych.
- Zapewnienie sporządzania dokumentacji powykonawczej zrealizowanych obiektów budowlanych.
- Zawiadamianie właściwych organów o zakończeniu robót budowlanych.
- Przekazywanie obiektu do użytkowania wraz z kompletem dokumentacji budowy i powykonawczej oraz instrukcjami obsługi i eksploatacji, jeżeli charakter obiektu tego wymaga.
- Przeprowadzanie w okresach gwarancji przeglądów stanu technicznego obiektów, egzekwowanie naprawy lub usunięcia niedoróbek w wypadku ich stwierdzenia.
- Przeprowadzanie odbioru ostatecznego przy zakończeniu okresu gwarancyjnego.
Rozliczanie finansowe zadań inwestycyjnych
- Sprawdzanie formalno-rachunkowe kosztorysów ofertowych w zakresie ich zgodności z przedmiarem i zasadami kosztorysowania robót budowlanych oraz prawidłowości działań arytmetycznych, dotyczy to również kosztorysów powykonawczych.
- Prowadzenie rejestru kwot wnoszonych z tytułu należytego wykonania umów przez poszczególnych wykonawców dla każdego z realizowanych zadań, zwalnianie ich do wypłaty w częściach możliwych po dokonaniu odbioru końcowego i pogwarancyjnego.
- Kontrola wpływających faktur za roboty budowlane, usługi, dostawy bądź zakupy ze szczególnym zwróceniem uwagi na zgodność warunków płatności z postanowieniami umownymi, zakresem rzeczowym faktycznie wykonanych robót, kosztorysem ofertowym, prawidłowością naliczania wysokości podatku VAT.
- Przekazywanie dokumentów stanowiących podstawę dokonania zapłaty za wykonane roboty do Referatu Finansowego z ewentualnymi dyspozycjami dotyczącymi potrąceń bądź to z tytułu uzupełnienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, bądź innych potrąceń np. kompensat z tytułu naliczonych kar umownych.
- Prowadzenie narastająco ewidencji wydatków odrębnie dla każdego z zadań oraz łącznie w rozbiciu na odpowiednie działy, rozdziały i paragrafy klasyfikacji budżetowej.
- Wnioskowanie do Wójta o dokonanie stosownych zmian budżetu w wypadku konieczności ich wprowadzenia zarówno w planie rzeczowym jak i finansowym.
- Rozliczanie zadań inwestycyjnych, na które poniesiono nakłady inwestycyjne w rozbiciu na poszczególne obiekty inwentarzowe podlegające przejęciu na majątek gminy oraz wystawienie dokumentów OT.
- Pozyskiwanie dochodów z tytułu zabezpieczenia obiektów budowlanych na wpływ eksploatacji górniczej.
- Rozliczanie umów oraz transz finansów uzyskanych ze źródeł zewnętrznych.
- Przygotowanie projektu uchwały w sprawie środków nie wygasających.
- Współpraca z Referatem Infrastruktury Komunalnej w zakresie rozliczania i przekazywania danych do elektronicznej ewidencji dróg, po zakończonych inwestycjach. Powyższe dane powinny być przekazane w formie papierowej oraz elektronicznej odpowiadającej strukturze danych przechowywanych w programie eDIOM.
- Współpraca z Referatem Księgowości i Budżetu w zakresie przekazania na majątek wykonanych zadań inwestycyjnych.
- Współpraca z Referatem Gospodarki Przestrzennej Geodezji i Mienia oraz użytkownikiem wyznaczonym przez Wójta Gminy w zakresie przekazania zadania inwestycyjnego kubaturowego do użytkowania.
INNE OBOWIĄZKI
- Współpraca z jednostkami organizacyjnymi w zakresie działania referatu.
- Przy wydatkowaniu środków publicznych stosować przepisy prawa zamówień publicznych i obowiązujący w Urzędzie regulamin udzielania zamówień.
- Przygotowanie i bieżąca aktualizacja projektów Zarządzeń Wójta i projektów Uchwał Rady Gminy w zakresie działania referatu.
- Przygotowanie i przekazanie materiałów do Internetu i do Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie działania referatu.
- Przygotowanie odpowiedzi na petycje, skargi i wnioski wpływające do referatu oraz przedkładanie kopii dokumentów zakończonych postępowań w sprawie petycji, skarg i wniosków do rejestru prowadzonego przez pracownika w Referacie Organizacyjnym i Informatyki.
- Stosowanie obowiązujących w Urzędzie Gminy procedur.
Referat Infrastruktury Komunalnej - symbol IK
Do zakresu działania referatu należy w szczególności:
I. Utrzymanie infrastruktury drogowej:
- Sprawowanie funkcji zarządcy dróg gminnych w tym:
a) prowadzenie elektronicznej ewidencji infrastruktury drogowej w pasach dróg gminnych publicznych i niepublicznych (drogi wewnętrzne , trasy rowerowe).
b) prowadzenie dokumentacji substancji drogowej pozostającej w zarządzie gminy.
c) wykonywanie okresowych przeglądów stanu technicznego dróg i obiektów mostowych będących w zarządzie gminy.
d) sporządzanie i przedkładanie Wójtowi Gminy harmonogramów napraw, modernizacji i inwestycji, na drogach w zarządzie gminy, w oparciu
e) o uwarunkowania techniczne wynikające z okresowych przeglądów oraz zgłaszane potrzeby społeczności lokalnych.
f) prowadzenie bieżących kontroli stanu technicznego infrastruktury drogowej na terenie gminy, oraz współpraca z zarządcami dróg w zakresie planowania, projektowania, przebudowy i modernizacji infrastruktury drogowej. - Prowadzenie całości spraw związanych z bieżącym całorocznym utrzymaniem gminnych obiektów drogowych:
a) dróg publicznych i niepublicznych,
b) chodników,
c) schodów terenowych, zatok autobusowych,
d) miejsc parkingowych,
e) kanalizacji deszczowej w pasach drogowych oraz poza terenem pasów drogowych, włącznie do wylotów rowów i wód otwartych,
f) przepustów, kładek dla pieszych, tuneli, mostów oraz wiaduktów drogowych. - Współdziałanie ze wszystkimi zarządcami dróg na terenie gminy w zakresie bieżącego utrzymania infrastruktury drogowej.
- Realizacja porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego w sprawie infrastruktury drogowej – w zakresie bieżącego utrzymania dróg.
II. Zarządzanie infrastrukturą drogową:
- Przesyłanie sprawozdań i informacji na temat sieci dróg gminnych do GUS i GDDKiA.
- Wydawanie decyzji na zajęcie pasa drogowego pod reklamy i obiekty usługowe; zezwoleń oraz uzgadnianie lokalizacji zjazdów z dróg gminnych.
- Udzielanie zezwoleń na umieszczanie reklam na słupach energetycznych będących własności gminy.
- Wydawanie decyzji na zajęcie pasa drogowego w zakresie prowadzenia robót nie związanych z budową, modernizacją , utrzymaniem i ochroną dróg, odbiory robót oraz orzekanie o przywróceniu terenu do stanu poprzedniego.
- Opiniowanie zmiany własności i kategorii dróg.
- Pełnienie obowiązków administratora kanalizacji deszczowej oraz pełnienie nadzoru nad utrzymaniem, remontem i eksploatacją kanalizacji deszczowej
i urządzeń odwadniających. - Dokonywanie opłat za grunty pokryte wodami oraz za korzystanie ze środowiska w sposób szczególny.
- Przygotowanie do sezonu oraz bieżące utrzymanie ścieżek rowerowych na terenie Gminy Pawłowice.
- Współpraca z Referatem Gospodarki Przestrzennej, Geodezji i Mienia w zakresie przygotowywania programów rozwoju oraz ochrony infrastruktury drogowej przed wpływami eksploatacji górniczej.
- Współpraca z Referatem Gospodarki Przestrzennej Geodezji i Mienia w zakresie udzielania zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości Gminy na czas realizacji infrastruktury technicznej.
- Prowadzenie spraw związanych z inżynierią ruchu na publicznych drogach gminnych a w szczególności:
- prowadzenie okresowych kontroli stanu technicznego oznakowania dróg na terenie gminy,
- współpraca z organami właściwymi z zakresu i bezpieczeństwa ruchu,
- prowadzenie spraw związanych z wykorzystaniem dróg w sposób szczególny,
- uzgadnianie projektów organizacji ruchu,
- przeprowadzenie okresowych pomiarów ruchu,
- wprowadzanie zmian w organizacji ruchu,
- wprowadzanie ograniczeń w ruchu, zamykanie dróg i obiektów drogowych oraz wyznaczanie objazdów.
III. Zaopatrzenie gminy w energię:
- Prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem analiz i projektów planów zaopatrzenia gminy w ciepło, energię elektryczną, i paliwa gazowe.
- Nadzór i rozliczanie oświetlenia ulic, placów i dróg dla których gmina jest zarządcą.
- Przedkładanie propozycji inwestycji oświetleniowych i ich realizacja.
- Monitorowanie danych zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe – zbieranie danych o ilości zużytych nośników energetycznych z własnych jednostek oraz innych odbiorców, współpraca w tym zakresie z przedsiębiorstwami energetycznymi.
- Monitoring zużycia energii i poboru mocy w obiektach gminy:
- analiza i aprobata umów na dostawę ciepła, energii elektrycznej i gazu,
- analizowanie zapotrzebowania placówek gminnych w media w celu prawidłowego doboru taryfy, optymalizacji zużycia, oraz usunięcia nieprawidłowości w systemie,
- analiza zużycia energii w placówkach gminnych.
- Opiniowanie rozwiązań do miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego w zakresie zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe.
- Udział w odbiorach robót modernizacyjnych i inwestycyjnych na urządzeniach, instalacjach i sieciach energetycznych – udział w komisjach odbiorowych.
- Prowadzenie działalności informacyjnej w dziedzinie użytkowania energii i eksploatacji urządzeń energetycznych, skierowanej na użytkowników obiektów komunalnych oraz mieszkańców gminy, w tym:
- stymulowanie działań energooszczędnościowych w placówkach gminnych,
- propagowanie oszczędzania energii i stosowania odnawialnych źródeł energii na terenie gminy wdrażanie i propagowanie nowych sposobów oszczędności energii. - Kontrola sprawności oświetlania ulicznego w Gminie.
IV. Utrzymanie terenów zielonych wraz z infrastrukturą i elementami małej architektury:
- Wydawanie zezwoleń na wejście w tereny zieleni w pasach dróg gminnych oraz orzekanie o przywróceniu terenu do stanu poprzedniego.
- Organizacja i nadzór nad koszeniem trawy w pasach dróg gminnych oraz współpraca z zarządcami dróg w tym zakresie.
- Nadzór nad zakładaniem i bieżącym utrzymaniem parków, skwerów oraz pozostałych gminnych terenów zielonych.
- Dokonywanie kontroli, porządku i czystości oraz funkcjonowania administracji cmentarza.
V. Komunikacja zbiorowa w gminie:
- Prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem komunikacji zbiorowej obsługującej mieszkańców gminy.
- Wydawanie zezwoleń na korzystanie z przystanków i uzgadnianie rozkładów jazdy z przewoźnikami działającym na terenie Gminy Pawłowice.
- Wydawanie zezwoleń na wykonywanie regularnych specjalnych przewozów osób
w krajowym transporcie drogowym. - Wydawanie zezwoleń na wykonywanie transportu drogowego taksówką.
- Nadzór nad budową i bieżącym utrzymaniem wiat i przystanków.
- Kontrola realizowania rozkładów jazdy przez przewoźników.
- Bieżące rozliczanie dotacji do Międzygminnego Związku Komunikacyjnego.
VI Zadania ogólne:
- Nadzór nad działalnością Gminnego Zespołu Komunalnego w zakresie utrzymania dróg i placów zabaw.
- Współpraca z Gminnym Zespołem Komunalnym oraz z Gminnym Zakładem Wodociągów i Kanalizacji w zakresie działania referatu.
- Organizowanie posiedzeń Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
- Organizowanie cyklicznych jarmarków świątecznych.
- Współpraca z referatem Organizacyjnym i Informatyki w zakresie stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych w urzędzie gminy i jednostkach organizacyjnych gminy.
VII Inne obowiązki:
- Współpraca z jednostkami organizacyjnymi w zakresie działania referatu.
- Przy wydatkowaniu środków publicznych stosować przepisy prawa zamówień publicznych i obowiązujący w Urzędzie regulamin udzielania zamówień.
- Przygotowanie i bieżąca aktualizacja projektów Zarządzeń Wójta i projektów Uchwał Rady Gminy w zakresie działania referatu.
- Przygotowanie i przekazanie materiałów do Internetu i do Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie działania referatu.
- Przygotowanie odpowiedzi na petycje, skargi i wnioski wpływające do referatu oraz przedkładanie kopii dokumentów zakończonych postępowań w sprawie petycji, skarg i wniosków do rejestru prowadzonego przez pracownika
w Referacie Organizacyjnym i Informatyki. - Stosowanie obowiązujących w Urzędzie Gminy procedur.
Referat Promocji i Integracji Europejskiej - symbol PIE
Do zakresu działania referatu należy w szczególności :
- Inicjowanie i opracowywanie programów , strategii rozwoju gospodarczego gminy;
- Promocja gospodarcza : pozyskiwanie inwestorów oraz ich kompleksowa obsługa, kreowanie inicjatyw gospodarczych i rozwoju gospodarczego;
- Promocja Gminy w mediach lokalnych i ponad lokalnych;
- Gromadzenie informacji i danych ekonomicznych dotyczących Gminy;
- Obsługa prasowa;
- Prowadzenie kompleksowo spraw dotyczących materiałów promocyjnych;
- Obsługa uroczystości, imprez gminnych i współpraca w tym zakresie z jednostkami organizacyjnymi Gminy;
- Współpraca z miastami partnerskimi Gminy;
- Prowadzenie spraw dotyczących turystyki w Gminie;
- Prowadzenie spraw związanych z integracją europejską ;
- Pozyskiwanie unijnych środków finansowych;
- Współpraca z jednostkami organizacyjnymi w zakresie działania referatu;
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta.
Samodzielne stanowisko do spraw obronnych i zarządzania kryzysowego - symbol OZK
Do zakresu działania pracownika na samodzielnym stanowisku należy w szczególności:
- Prowadzenie całości spraw zarządzania kryzysowego i bezpieczeństwa publicznego;
- Planowanie oraz koordynacja działań w zakresie realizacji zadań obronnych;
- Opracowanie i aktualizacja planów obrony cywilnej gminy oraz innych dokumentów dotyczących przygotowania i działania OC;
- Prowadzenie działań w celu zapobiegania lub usuwania skutków klęski żywiołowej na terenie Gminy;
- Prowadzenie spraw obejmujących działalność Ochotniczych Straży Pożarnych na szczeblu Gminy;
- Prowadzenie innych zadań zleconych przez Wójta;