Samodzielne stanowisko ds. Kadr
Do zakresu działania należy w szczególności:
1. Obsługa sekretariatu Wójta.
2. Prowadzenie akt osobowych pracowników samorządowych.
3. Prowadzenie spraw dotyczących zatrudnienia i zwalniania w ramach stosunku pracy oraz spraw wynikających z trwania stosunku pracy.
4. Współpraca z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami,
a w szczególności przy organizowaniu okresowych badań lekarskich pracowników.
5. Opracowywanie projektów i bieżąca aktualizacja regulaminu pracy i innych regulaminów oraz instrukcji, związanych z kadrami.
6. Organizowanie prac związanych ze służbą przygotowawczą i dokonywaniem okresowych ocen pracowników samorządowych.
7. Organizowanie na polecenie Wójta konkursów dla wyłonienia kandydatów na stanowiska urzędnicze oraz na dyrektorów jednostek organizacyjnych.
9. Prowadzenie ewidencji czasu pracy, wyjść służbowych i prywatnych pracowników.
10. Prowadzenie ewidencji wydanych legitymacji służbowych dla pracowników.
11. Przygotowywanie wniosków o przyznanie emerytury lub renty pracownikom.
12. Przygotowywanie wniosków o wypłatę nagród, nagród jubileuszowych, dodatków funkcyjnych, stażowych, specjalnych, odpraw emerytalnych.
13. Kontrola porządku i dyscypliny pracy w Urzędzie.
14. Zgłaszanie na szkolenia pracowników oraz organizowanie szkoleń w UG.
15. Prowadzenie spraw dotyczących praktyk studenckich oraz uczniów szkół średnich.
16. Prowadzenie spraw dotyczących przygotowania zawodowego staży absolwenckich oraz zatrudniania pracowników w ramach robót interwencyjnych i publicznych.
17. Prowadzenie spraw oświadczeń majątkowych pracowników samorządowych.
18. Prowadzenie ewidencji wydanych delegacji służbowych pracownikom i radnym.
19. Zlecanie wykonywania pieczątek i pieczęci urzędowych oraz prowadzenie rejestru pieczęci urzędowych i pieczątek.
20. Prowadzenie rejestru wydawanych upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez Wójta.
21. Prowadzenie spraw związanych ze sporządzaniem w Urzędzie testamentów.
22. Prowadzenie zbioru gazety gminnej „Racje Gminne”.
23. Zaopatrzenie w publikację, prasę i druki.
24. Koordynacja obsługi prawnej Urzędu i jednostek organizacyjnych.
Samodzielne stanowisko - Biuro Rady Gminy
Do zakresu działania należy w szczególności:
-
Prowadzenie spraw organizacyjno–administracyjno-finansowych Rady Gminy i jej komisji;
-
Przygotowywanie organizacyjne sesji Rady, posiedzeń komisji Rady w tym kompletowanie materiałów do tematów ujętych w porządku obrad oraz zapewnienie obsługi protokolarnej sesji i posiedzeń komisji;
-
Prowadzenie rejestrów uchwał Rady, interpelacji radnych, wniosków i opinii komisji Rady oraz przekazywanie ich Wójtowi;
-
Udział w opracowywaniu projektów uchwał Rady oraz planów pracy Rady i komisji Rady;
-
Organizowanie i obsługa narad, konferencji i spotkań zwoływanych przez Przewodniczącego Rady oraz obsługa dyżurów Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego Rady;
-
Prowadzenie spraw spornych (wezwania, zaskarżenia) oraz skarg i interwencji kierowanych do Rady;
-
Udostępnianie do publicznego wglądu projektów uchwał i uchwał Rady oraz protokołów sesji i posiedzeń komisji;
-
Przygotowywanie sprawozdań w zakresie realizacji uchwał Rady Gminy;
-
Prowadzenie dokumentacji oraz kroniki nagrody „ Za Zasługi dla Gminy Pawłowice”;
-
Prowadzenie dokumentacji dotyczącej przynależności gminy do związków i stowarzyszeń;
-
Prowadzenie spraw związanych z przeprowadzaniem wyborów i referendów (za wyjątkiem sporządzania spisu wyborców);
-
Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta;